Garantie

Jouw wettelijke rechten

De Nederlandse wetgeving biedt je bepaalde wettelijke rechten voor het geval dat de geleverde producten niet aan de overeenkomst voldoen. De onderstaande garantiebepalingen laten deze wettelijke rechten onverlet en houden dus geen beperking van jouw wettelijke rechten in.

Thuiswinkel-garantieregeling

De in de Thuiswinkel waarborg opgenomen garantieregeling is van toepassing op jouw aankoop. Boven op deze garantie kunnen extra garanties van DBC Nederland gelden (zie hieronder: ‘extra garanties van DBC Nederland ’).

De start van de garantietermijn

De garantietermijn gaat in op de datum van aankoop en verstrijkt tien jaar na deze datum.

Voorwaarden voor de garantie

Om aanspraak te maken op de garantie, moet je voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Je kunt aantonen dat je bij DBC Nederland de aankoop hebt gedaan.
  • Het product kent scheuren, deuken of beschadigingen van het schuim, die ontstaan zijn ondanks correcte behandelingswijze van de matras.
  • Je gebruikt het product volgens de meegeleverde instructies. Zie ook de rubriek ‘Je spullen mooi houden’ onder aan deze voorwaarden.
  • Je stelt DBC Nederland binnen een gepaste tijd nadat je een gebrek hebt ontdekt op de hoogte door contact op te nemen met de Customer Service of door een e-mail te sturen naar info@wavebymline.nl.

Verder gelden de voorwaarden die hieronder zijn vermeld.

De garantie

Op de kernmaterialen van Wave bieden we je maar liefst 10 jaar garantie. De garantietermijn gaat in op de aankoopdatum die vermeld staat op de factuur. Om recht te hebben op deze garantie dien je eerst met ons contact op te nemen. Dit doe je door een e-mail te sturen naar info@wavebymline.nl, of te bellen naar het verkooppunt waar je Wave hebt aangeschaft. De wettelijke herroepings- en garantierechten zijn ook van kracht. Wave is of doet immers datgene wat je er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten.

10 jaar garantie is geldig in het geval van:

– Scheuren, meer dan 10% hoogteverlies of beschadigingen van het schuim, die ontstaan zijn bij normaal huishoudelijk gebruik van Wave.
– Productionele gebreken aan de rits.
– Originele aankoopbon aantoonbaar.

10 jaar garantie is niet geldig in het geval van:

– Persoonlijke voorkeuren wat betreft het comfort
– Schade veroorzaakt door, maar niet beperkt tot, sneeën, brandplekken, scheuren, vloeistoffen, vlekken
– Vervanging van onbeschadigde onderdelen van Wave

Je mag verwachten dat de geleverde producten de eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan je de aanwezigheid niet hoeft te betwijfelen.

Bij Wave met een garantieperiode van tien jaar geldt:
• De kosten van vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten zijn, bij een gegronde klacht, volledig voor rekening van DBC Nederland tijdens de garantieperiode van tien jaar.

De datum waarop je ons van een gebrek in kennis stelt, is bepalend voor de toepassing van bovenstaande garantieregeling. Verdergaande fabrieksgaranties neemt DBC Nederland over. In eerste instantie beoordelen wij of jouw klacht te verhelpen is. Als dit niet mogelijk is, gaan wij over tot vervanging. Deze beslissing is aan DBC International. Je hebt bij vervanging recht op eenzelfde of een soortgelijk en gelijkwaardig product. Bij vervanging moeten wij het product opnieuw bestellen. Dit brengt een nieuwe levertijd met zich mee. Wanneer wij een product vervangen, gaat de garantietermijn niet opnieuw in, maar geldt de garantietermijn vanaf de eerste leverdatum.

De extra garanties van DBC Nederland

Onverminderd jouw wettelijke rechten biedt DBC Nederland de volgende extra garanties.

125 nachten proefslapen

Bij een nieuw matras heeft het lichaam tijd nodig om aan het nieuwe ligcomfort te wennen. Daarom stellen wij als extra service de voorwaarde om minimaal 125 dagen gebruik te maken van Wave. Bevalt het matras niet meteen? Dan heb je nog ruimschoots de tijd om gebruik te maken van onze uitprobeergarantie. Voor deze uitprobeergarantie stellen wij de volgende voorwaarden:

  • Je hebt, per bestelling, eenmalig de gelegenheid om gebruik te maken van de uitprobeergarantie.
    • De 125 proefdagen zijn van toepassing op één bestelling per adres/of klant met een maximum van twee éénpersoonsmatrassen.
    • Heb je Wave al eens eerder uitgeprobeerd en geretourneerd? Dan vervalt het recht om het matras 125 dagen gratis uit te proberen. Het nieuwe matras valt dan enkel onder het herroepingsrecht.
    • Bij omruiling van het matras kan deze alleen omgeruild worden voor een matras met dezelfde afmeting.
    • Wij ruilen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen om.
    • De ontbindingstermijn verstrijkt om middernacht op de 125e dag na de dag waarop het matras is geleverd. Het recht dient binnen deze periode te worden uitgeoefend en bij de DBC Customer Service kenbaar gemaakt te worden.
    • De ingangsdatum van de 10 jaar garantie blijft de dag van aankoop van het eerste matras.
    • In deze periode kun je slechts eenmaal een matras bestellen en annuleren.
    • Indien je jouw matras met gegronde klachten terugstuurt en een vervangend matras ontvangt, gaat de proefperiode opnieuw in vanaf de dag dat je jouw vervangend matras ontvangt.

Jouw spullen mooi houden

Wij geven je graag een aantal tips waarmee je jouw Wave in topconditie houdt.

Matrassen

Je staat er misschien niet bij stil, maar je verliest elke nacht ongeveer een kwart liter vocht. Daarom is het zo belangrijk om jouw matras, dekbed of dekens na het opstaan te laten luchten. Sla het dekbed terug en zet het raam open. Draai ook elke twee weken jouw matras om (hoofdeinde wordt voeteneinde). Zo verleng je de levensduur van jouw matras. Let op! Het matras kan ook omgekeerd worden (bovenkant wordt onderkant), maar dit verandert wel het comfort door de opbouw van de verschillende schuimlagen.